Requisits
1. Trasllat per rebre assistència sanitària fora de l'àrea de salut de la localitat de residència, autoritzat pel Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Les compensacions seran també aplicables als acompanyants quan, atesa la situació assistencial del pacient, sigui imprescindible l'ajuda d'una altra persona durant el desplaçament i hagi estat autoritzat pel Servei de Salut de les Illes Balears. En qualsevol cas, s'autoritzarà el trasllat amb acompanyant si el pacient té menys de 18 anys o té incapacitat legal
Documentació a presentar
-Justificant o informe d'assistència a consulta o de l'hospitalització amb la data de l'ingrés i alta
Si sol·liciteu dietes per a l'acompanyant:
- Targeta d'embarcament o document equivalent que acrediti el trasllat o trasllats de l'acompanyant autoritzat.
En cas d'hospitalització de l'interessat:
-Justificants setmanals que continua la necessitat de l'acompanyant. Si no n'hi ha, la compensació en concepte de dieta es limitarà a un màxim de 7 dies.
Si sol·licita reintegrament de la despesa en concepte de transport aeri o marítim:
-Factura que acrediti la despesa per aquest concepte.
-Targeta d'embarcament dels viatgers o document equivalent que acrediti que s'ha fet el trasllat.
Si sol·liciteu reintegrament de la despesa en concepte d'allotjament:
- Factura que acrediti la despesa per aquest concepte, amb la data d'entrada i de sortida.
En cas que el centre assistencial estigui ubicat en una província diferent de l'estació marítima o de l'aeroport i calgui fer servir transport terrestre per arribar al centre assistencial, podeu sol·licitar compensació d'aquesta despesa terrestre aportant:
- Document que acrediti la despesa en aquest concepte.
En cas que per prescripció mèdica la persona receptora de l'assistència no es pugui desplaçar per transport aeri i l'estació marítima estigui fora del municipi del centre assistencial, podeu sol·licitar l'import equivalent al cost del desplaçament en taxi entre el centre assistencial i l'estació marítima , aportant:
– Factura de la despesa i la prescripció mèdica corresponent.
Models:
Termini màxim
6 mesos des de la finalització de l'assistència al centre hospitalari de destinació
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servicio de Prestacions
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Prestacions
Tel.: 971175909
(prestacions@ibsalut.es)